Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.advisor | Amalyan, Nataly | en |
dc.contributor.author | Bidenko, Maksym | |
dc.date.accessioned | 2024-08-22T11:50:14Z | |
dc.date.available | 2024-08-22T11:50:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Bidenko M. Artificial intelligence technologies in educational management (based on Ukrainian State University named after Mykhailo Drahomanov): Bachelor's Quatification Work: Specialty 073 – Management/ Bidenko Maksym. - Kyiv, 2024. - 73 p. | en_US |
dc.identifier.uri | http://elib.uacu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/259 | |
dc.description.abstract | The application of artificial intelligence technology to the administration of education is the focus of this study. The first chapter addresses theoretical issues as well as delves deeply into real-world applications, highlighting the revolutionary potential of AI in the enhancement of learning environments. It sheds light on the changing function and significance of artificial intelligence technologies in the field of educational administration, emphasizing the ways in which these tools might enhance productivity, judgment, and general efficacy in learning environments. To create a strong foundation for future study, a thorough evaluation of the use of educational tools is also carried out. The ethical and legal ramifications of incorporating artificial intelligence into education are also taken into account. The administration of the educational process at Mykhailo Drahomanov Ukrainian State University is covered in detail in the following section. This include creating tasks, creating programs for solutions, researching the real-world uses of artificial intelligence in database administration, analyzing student performance on tests, maintaining statistics, and providing individualized instruction. This chapter aims to illustrate the practical application of artificial intelligence technologies in educational management by examining the particular case of a university. It also illustrates the difficulties and opportunities that arise when incorporating such cutting-edge technologies into conventional educational settings. Furthermore, the chapter sheds light on how artificial intelligence tools support data-driven decision-making processes, emphasizing the importance of using data analytics for informed educational management strategies. The findings of the examination of the influence of artificial intelligence technologies on the administration of the educational process are used to formulate recommendations for strategic management in the third section. In order to fully utilize artificial intelligence, educational institutions must modify their management methods, as this chapter explores the subtleties of strategic planning in the context of technological advancement. It makes particular suggestions for getting rid of the problems that have been found and making use of the chances that come with integrating AI into education management. The chapter also looks at how personalized learning powered by AI, adaptive assessment, and predictive analytics might enhance student outcomes and institutional efficacy. In In addition to providing a case study of how artificial intelligence technologies were used to manage the educational process in Ukraine, the last chapter offers insight into what lies ahead for AI in education. He talks about how AI technology will affect education in the future and its merits and cons. He emphasizes the importance of ethical concerns, professional development, and ongoing innovation. This chapter seeks to stimulate more study and creativity in the application of artificial intelligence to improve education by showcasing the achievements and difficulties encountered in integrating AI in educational administration. | en_US |
dc.description.abstract | У даному дослідженні основна увага приділяється застосуванню технологій штучного інтелекту в управлінні освітою. У першому розділі розглядаються теоретичні питання, а також детально аналізуються практичні аспекти, підкреслюючи революційний потенціал штучного інтелекту у вдосконаленні освітніх середовищ. Описується зміна ролі та значення технологій штучного інтелекту в галузі управління освітою, наголошуючи на способах, якими ці інструменти можуть підвищити продуктивність, обґрунтованість рішень та загальну ефективність освітніх процесів. Для створення міцної основи для подальших досліджень також проводиться ґрунтовна оцінка використання освітніх інструментів. Враховуються етичні та правові наслідки впровадження штучного інтелекту в освіту. У наступному розділі детально розглядається управління освітнім процесом в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова. Це включає створення завдань, розробку програм для рішень, дослідження реальних застосувань штучного інтелекту в управлінні базами даних, аналіз результатів студентських тестів, ведення статистики та надання індивідуальних інструкцій для студентів та викладачів. Мета цього розділу – проілюструвати практичне застосування технологій штучного інтелекту в управлінні освітою на прикладі конкретного університету. Він також висвітлює труднощі та можливості, що виникають при впровадженні таких передових технологій у традиційні освітні середовища. Крім того, розділ демонструє, як інструменти штучного інтелекту підтримують процеси прийняття рішень на основі даних, підкреслюючи важливість використання аналітики даних для попередніх стратегій управління освітою. Результати дослідження впливу технологій штучного інтелекту на управління освітнім процесом використовуються для формулювання рекомендацій зі стратегічного управління у третьому розділі. Для повного використання штучного інтелекту, освітні заклади повинні змінити свої методи управління, оскільки в цьому розділі досліджуються тонкощі стратегічного планування в контексті технологічного прогресу. Наводяться конкретні пропозиції щодо усунення виявлених проблем та використання можливостей, що виникають при інтеграції штучного інтелекту в управління освітою. У розділі також розглядається, як персоналізоване навчання на базі штучного інтелекту, адаптивне оцінювання та прогностична аналітика можуть покращити результати студентів та ефективність навчальних закладів. Окрім надання методу з використання технологій штучного інтелекту для управління освітнім процесом в Україні, останній розділ дає уявлення про майбутнє штучного інтелекту в освіті. Він обговорює, як технології штучного інтелекту впливатимуть на освіту в майбутньому, їхні переваги та недоліки. Підкреслюється важливість етичних міркувань, професійного розвитку та постійних інновацій. Цей розділ має на меті стимулювати подальші дослідження та творчість у застосуванні штучного інтелекту для покращення освіти, демонструючи досягнення та труднощі, з якими стикалися при інтеграції штучного інтелекту в управління освітою. | uk |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Private Higher Educational Establishment-Institute “Ukrainian-American Concordia University" | en_US |
dc.subject | artificial intelligence | en_US |
dc.subject | educational process managemen | en_US |
dc.subject | information technologies | en_US |
dc.subject | strategic management | en_US |
dc.title | Artificial intelligence technologies in educational management (based on Ukrainian State University named after Mykhailo Drahomanov) | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |