The work examines the essence and significance of innovative activity for hotel business enterprises. The main factors influencing innovation management in this field are analyzed. An analysis of the activity and organization of the management system at the "Premier" hotel in Kamianske was carried out. The strengths and weaknesses of the hotel's activity, opportunities and threats to its development are determined. The software used in the hotel and the possibility of its improvement were analyzed. In the third section of the work, a set of measures to improve the innovative activity of the "Premier" hotel is proposed. In particular, measures relevant during the war in Ukraine were proposed - provision of electricity supply thanks to generators, additional security of customers, as well as additional preservation of electronic databases, etc. It is also proposed to introduce new software for the hotel business, as well as a new type of service - a unique service for delivering luggage to airline flights (after the victory of Ukraine). The conclusions concluded that the implementation of the proposed measures will contribute to increasing the competitiveness of the "Premier" hotel on the market.
У роботі досліджено сутність та значення інноваційної діяльності для підприємств готельного бізнесу. Проаналізовано основні фактори, які впливають на управління інноваціями у цій галузі. Проведено аналіз діяльності та організації системи управління в готелі «Premier» м. Кам’янське. Визначено сильні та слабкі сторони діяльності готелю, можливості та загрози його розвитку. Проаналізовано програмне забезпечення, яке використовується в готелі та можливість його вдосконалення. У третьому розділі роботи запропоновано комплекс заходів щодо удосконалення інноваційної діяльності готелю «Premier». Зокрема, запропоновано заходи, актуальні в період війни в Україні – забезпечення електропостачання завдяки генераторам, додаткова безпека клієнтів, а також додаткове збереження електронних баз даних тощо. Також запропоновано впровадити нове програмне забезпечення для готельного бізнесу, а також новий вид послуг – унікальну послугу з доставки багажу на рейси авіакомпаній (після перемоги України). У висновках зроблено висновок про те, що впровадження запропонованих заходів сприятиме підвищенню конкурентоспроможності готелю «Premier» на ринку.