The goal of this paper–to form a strategy for promoting business innovations atPwC in global markets. This is extremely important, because today the war is going on inUkraine. This affects everyone in society:politicians,ordinary citizens and, of course,affects the existence of all businesses. Traditionally, the concept ofinnovation is aimed at identifying changes that lead to new technical, technologi cal and organizational solutions that play a significant role in development processes in the economy.Therefore, today, business innovation is a critical component in the survival of businessentities. Currently, inalmost any industry through the introduction of businessinnovations there is a great opportunity to completely change the "rules of the game" inthe market. At the same time, it is not scientific or technologicaldiscoveries that play adecisive role in business innovations, but the entrepreneurial idea. Therefore, inconditions of global competition, business innovations contribute to the emergence ofnew types of business and new methods of promoting the company in both domestic and global markets. The subject of the study is the process of developing innovation-promotion strategies of PwC. The choice of platform for thestudy is based on theavailability of financial statements of the public company. The results of the study of PwC's innovation promotion strategy confirm that technology and innovation are key elements of the company's strategy that allow it tooperate successfully in the businessenvironment. The company already has manyworld-class tools in thefield of audit and other services. Aninnovative strategy is proposed in the work, detailed for the fulfillment of certain goals related to the selected segment of the target audience and the category of goods in the company. In the future,PwC, through the digitalenvironment, will not only attract a number of potentialcustomers who will continue to make a profit, but also inform the public about the need for financial literacy and consulting mechanisms.
Мета сформувати стратегію просування бізнес-інновацій в компанії PwC на світових ринках. Це є вкрай актуальним, адже на сьогодні, в Україні триває війна. Це зачіпає всіх без виключення суб’єктів суспільства: політиків, звичайних громадян і звичайно ж впливає на існування всіх бізнесу. Традиційно концепція інновацій спрямована на виявлення змін, що призводять до нових технічних, технологічних і організаційних рішень, які відіграють значущу роль щодо процесів розвитку в економіці. Тому на сьогодні, бізнес-інновації, є критично важливою складовою у виживанні суб’єктів бізнес-середовища. В даний час практично в будь-якій галузі за допомогою впровадження бізнес-інновацій велика можливість повної зміни «правил гри» на ринку. При цьому у бізнес-інноваціях вирішальну роль відіграють не наукові чи технологічні відкриття, а підприємницька ідея. Тому, в умовах глобальної конкуренції бізнес-інновації сприяють виникненню нових видів бізнесу та нових методів просування компанії як на внутрішні, так і на світові ринки. Предметом дослідження є процес розробки інноваційні-стратегії просування компанії PwC. Вибір платформи для дослідження базується на наявності фінансової звітності публічної компанії.
Результати дослідження інноваційної стратегії просування компанії PwC, підтверджують, що технології та інновації - це ключові елементи стратегії компанії, що дозволяють їй успішно функціонувати в бізнес-середовищі. Компанія вже має багато інструментів світового рівня в галузі аудиту та інших послуг. Запропонована в роботі інноваційна стратегія, деталізована для виконання певних цілей, пов'язаних з обраним сегментом цільовий аудиторії та категорією товарів у компанії. У перспективі, компанія PwC, через цифрове середовище не лише залучить певну кількість потенційних клієнтів, які надалі принесуть прибуток, а й проінформує населення про необхідність фінансової грамотності та механізмам консалтингу.