У статті актуалізуються проблеми вивчення української мови як іноземної; розглядаються ефективні підходи та методи
вивчення лексично-граматичної системи української мови. Увагу акцентовано на меті формування мовної підготовки – форму-
ванні комунікативної компетентності суб’єктів навчання, на культуроцентричній спрямованості сучасної лінгводидактичної
парадигми та основних положеннях особистісно орієнтованого підходу як концептуально значущого для організації вивчення
української мови як іноземної. Охарактеризовано особливості сучасної методики викладання української мови як іноземної на засадах особистісно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу, яким передбачається особистісний моніторинг знань, умінь, мовленнєвих навичок, потенційних комунікативних здібностей кожного іноземного студента, його особистісних якостей, що виступає одним із головних засобів мотивації до вивчення української мови; відповідність мовних і комунікативних завдань потребам, запитам, можливостям, інтересам кожної особистості іноземного студента тощо. Обгрунтовано необхідність побудови суб'єкт-суб'єктних відносин між учасниками освітнього процесу, що забезпечить активно свідоме засвоєння мовного матеріалу.
Окреслено шляхи імплементації сучасних методів навчання (інтонаційного читання, рольової гри, метод занурення тощо)
у практики викладання української мови як іноземної. Інтерактивна модель навчання дозволяє враховувати мотиви навчання,
створювати позитивну атмосферу навчального процесу, використовувати суб’єктивний досвід студентів, створювати ситуації
успіху, демонструвати можливість використання набутих знань у практичній діяльності, використовувати різноманітні мето-
ди навчання, форми організації освітнього процесу.
Закцентовано на значущості практикування діалогічного спілкування, cформованість умінь якого означатиме наявність у
студентів ряду умінь, які забезпечують виконання поставленої комунікативної задачі в типових ситуаціях спілкування.
З'ясовано, що вивчення української мови як іноземної передбачає формування комунікативної компетентності суб'єктів на-
вчання – носіїв різних мов як представників різних культур, що свідчить про утвердження компетентнісно-культурологічної
парадигми сучасної лінгводидактичної системи.
The article actualizes the problems of learning Ukrainian as a foreign language; effective approaches and methods of studying the
lexical and grammatical system of the Ukrainian language are considered. Emphasis is placed on the purpose of language training – the formation of communicative competence of subjects, the culture-centric orientation of the modern linguodidactic paradigm and the main provisions of the personality-oriented approach as conceptually significant for the organization of Ukrainian as a foreign language.
Features of modern methods of teaching Ukrainian as a foreign language based on personality-oriented approach to the organization
of the educational process, which provides personal monitoring of knowledge, skills, speech skills, potential communication skills of each foreign student, his personal qualities, which is one of the main means of motivation for study Ukrainian language; correspondence of language and communicative tasks to the needs, requests, opportunities, interests of each personality of a foreign student, etc. The necessity
of building subject-subject relations between the participants of the educational process is substantiated, which will ensure active conscious
assimilation of language material. The ways of implementation of modern teaching methods (intonation reading, role play, immersion
method, etc.) in the practice of teaching Ukrainian as a foreign language are outlined.
The interactive model of teaching allows to consider the motives of learning, create a positive atmosphere of the educational process,
use the subjective experience of students, create situations of success, demonstrate the possibility of using acquired knowledge in practice,
use various teaching methods, forms of educational process. Emphasis is placed on the importance of practicing dialogic communication,
the formation of skills which will mean that students have a number of skills that ensure the implementation of the communicative task in
typical communication situations. It was found that the study of Ukrainian as a foreign language involves the formation of communicative
competence of subjects – native speakers of different languages as representatives of different cultures, which indicates the establishment of
competence-cultural paradigm of modern linguodidactic system.